Rakkaus



En ole pitkään aikaan kirjoittanutkaan tänne. Ehkä olen ollut niin kiireinen tai sitten olen vaan kokenut ettei minulla ole mitään tarpeeksi järkevää kirjoitettavaa. Pitkästä aikaa tänään tuli sellainen olo että tahdon kirjottaa, nimittäin rakkaudesta. Jokaisella (melkeen) instagramissa näin joulun aikaan tulee yhteiskuvia poika tai tyttöystävän kanssa. Joulu saattaa olla vähän ikävää aikaa sinkuille, tottakai olen siis iloinen muiden ihmisten onnesta mutta niin, laittaa se kuitenkin ajattelemaan että olisipa kiva kun minullakin olisi tossa vieressä joku syömässä joulusuklaata (ettei tarttisi tuntea itseään yksin possuksi). Btw sain tänään katsottua loppuun sarjan "how i met your mother" jonka katsomisen aloitin ensimmäisen poikaystäväni kanssa joku sata vuotta sitten. JES!  Kerettiin erota ennen sarjan loputtua ja se sitten jotenkin jäi kesken. Mieleeni tuli oma elämäni, kuinka monia pettymyksiä elämässäni miesten suhteen onkaan ollutkaan, olenkohan itse oman elämäni Ted ja joskus vielä löydän sen oman keltaista sateenvarjoa kantavan kohtaloni, ken tietää. Rakkaus on sanana kaunis mutta mitä se loppupeleissä nykyään enää tarkoittaa.

Onko kaikilla nykyään niin suuret odotukset, pystyykö niitä kukaan täyttämään? Luodaanko me itse päämme sisällä täydellinen ihminen, jota yritämme etsiä mutta jota ei millään meinaa löytyä? Uskaltaako kukaan enää sitoutua?! Mitä vanhemmaksi itse olen tässä kasvanut, sitä enemmän olen ihmisissä alkanut arvostamaan luonnetta, arvoja, elämäntapoja ja sitä mitä ihmisen pään sisällä on, enemmän kuin ulkonäköä. Olen tapaillut ihmistä, johon päin en baarissa vilkaisisikaan. Olen muuttanut miesihanteitani (etten aina ihastuisi renttuihin) ja tapaillut eri tyyppisiä ihmisiä. En missään nimessä kadu pieleen menneitä juttujani. Yksi opetti minut syömään sushia puikoilla (tärkee), toinen olemaan itsevarmempi ja luottamaan enemmän itseeni, kolmas, ÄLÄ tapaile alle 23 vuotiaita ja neljäs, olemaan rennompi.

Olen meinannut monta kertaa menettää uskoni rakkauteen, kaikkien ikävien kokemusten/ pieleen menneiden juttujen takia mutta toisaalta olen vielä nuori, ne kaikki ikävät menneet jutut ovat vahvistaneet minua ihmisenä ja tehneet minusta vähemmän sinisilmäisemmän. Jos ihminen välittää sinusta, hän soittaa sinulle siksi koska hän haluaa soittaa tai että hänellä on ikävä, ei siksi että on tylsää.

Uskon siihen että kaikella on tarkoitus, jos joku juttu ei toimi, sen on tarkoitettu niin. Jos mies pyytää sinun numeroasi baarissa mutta ei ikinä soita tai tekstaa, se on tarkoitettu niin, älä murehdi sitä sen enempää vaan jatka elämääsi. Jos tajuat jo hyvissä ajoin että toinen ei välitä sinusta yhtäpaljon kun sinä hänestä, anna olla ja jatka elämääsi. Ansaitset vaan parasta ja sitä tulet saamaan sitten kun sen aika on.

Tällä sinkkukaudellani ja useilla tinder treffeillä on joku tarkoitus, ehkä vielä opettaa minulle jotain itsestäni tai miehistä. Kuulema rakkaus tulee silloin kun sitä vähiten odottaa ja plaaplaa mutta tosiasiahan varmasti on että jokainen meistä etsii jotain, oli se rakkautta, seksiä, läheisyyttä, mitä tahansa joten jos haluat selata tinderiä rakkauden löytämisen toivossa, go for it.

Uskon siihen että rakkaus on sitä että hyväksyt toisen juuri sellaisena kuin hän on, vikoineen kaikkineen. Rakkaus on sitä että olisit valmis toisen ihmisen puolesta muuttamaan vaikka joensuuhun jos tarve vaatii. Rakkaus on sitä että kannustat toista ja uskot toiseen, vaikka toinen uskoisikin olevansa seuraava Cheek. Rakkaus on sitä että osaa lohduttaa oikeilla sanoilla tai teoilla, se että näät pelkästä katseesta että toisella on huono olla. Rakkaus on sitä että toinen kävelee sun luo yöllä helsingistä matinkylään ja yllättää sut aamupalalla (nevö forget) Rakkaus on sitä että sulle ostetaan ruusuja niin monta kun ootte päiviä tuntenu (nevö förget tätäkää) Rakkaus on sitä että kestetään yhdessä myös huonot hetket, etäisyydet.  Nämä ovat siis minun ajatuksiani ja kokemuksiani rakkaudesta.

Uskon siihen että jossain tuolla on se minun keltaista sateenvarjoa kantava mies, jonka kohtaan sitten kun sen aika on. Siihen asti nautin jokaisesta uudesta ihmiskohtaamisesta, hauskoista hetkistä ja mielenkiintoisista tarinoista joita saan kuulla. Kehotan myös sinua antamaan mahdollisuuksia ihmisille, jotka ei välttämättä ulkoisesti olisivatkaan tyyppiäsi, mutta niistä saattaa paljastua vaikka miten uskomattomia ihmisiä hauskoine juttuineen.

PS. en ois ikinä uskonut että Ted lopulta päätyikin yhteen Robinin kanssa?!

Varmaan tämä joulu sai mulle tämmösen rakkauden täyteisen fiiliksen, joka nyt kohdistuu pelkästään perheeseen ja ystäviin  :)



Ihanaa päivänjatkoa toivotan sinulle xoxo perusmoona






Kommentit